“2023 yılında, bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 116. Yani neredeyse enflasyonun 2 kat üstünde. 1,9 trilyon lira olmuş. 2024’teyse yaklaşık ikiye katlanarak 3,5 trilyon lira olacak. e-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı 2019’da yüzde 10 iken, 2023’te yüzde 20’ye çıktı.”
PAZAR GÜNÜ MAĞAZALAR KAPATILSIN TALEBİTürkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün de ulusal ve uluslararası zincir mağazaların, yerelden elde ettikleri sermayeyi bölge dışına, merkez ofislerine ya da yurt dışına aktardığını belirterek, “Bu durum, bölgesel kalkınmayı olumsuz yönde etkileyerek yerel ekonominin güçlenmesini engelliyor” diye konuştu.Mağaza açılış ve kapanış saatlerinin yanı sıra Avrupa ülkelerinde yaygın şekilde uygulanan pazar günleri mağazaların kapalı olması talebini de desteklediklerini dile getiren Düzgün, “Bu uygulamanın hayata geçirilmesiyle küçük esnafın korunacağına ve aynı zamanda nitelikli istihdamın artırılmasına da katkı sağlanacağına inanıyoruz. Pazar günleri tatil uygulaması, çalışanların aileleriyle daha kaliteli zaman geçirmelerine olanak tanırken, aynı zamanda iş gücünün sektörde daha kalıcı ve verimli olmasına imkan sağlayacaktır” değerlendirmesini yaptı.STANDARRT GRAMAJ UYGULAMASI GETİRİLMELİ
Sektörde çeşitli sıkıntılar yaşandığını ve bunları da takip ettiklerini belirten Hisarcıklıoğlu, private label markalı (özel markalı) ürünlerin hem KOBİ’lerin büyümesini hem de markalaşmasını engellediğini söyledi.Hisarcıklıoğlu, aynı ürünün, aynı ambalaj içinde düşük gramajla sunularak tüketicinin aldatıldığını, bunların önüne geçmek için “standart gramaj uygulaması” gelmesi gerektiğini de belirterek, GEKAP ve poşetlerin ilave maliyetlere yol açtığını, bu konuda da adımlar atılmasını beklediklerini sözlerine ekledi.